کتاب بهبود مستمر در کسب و کار منتشر شد

به گزارش وبلاگ گیتلب، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در لرستان، کتاب بهبود مستمر در کسب و کار: راهنمای پیشرفت سازمان در 24 ماه چگونگی اجرا و نهادینه کردن شیوه بهبود مستمر را که یک ابراز بهبود بهره وری در سازمان محسوب می گردد، مورد آنالیز قرار می دهد.

کتاب بهبود مستمر در کسب و کار منتشر شد

این کتاب نظرات اساسی و اثبات شده ای را در اختیار شما قرار می دهد که به یاری آن می توانید سازمانتان را در بحران کنونی متحول نموده و سبب بهبود آن شوید. نکته قوت کتاب بهبود مستمر در کسب و کار (Kick down the door of complacency) در روایت داستانی آن است. علاوه بر آن چارلز. سی. هاروود (Charles C. Harwood) در این کتاب مطالب را گام به گام و با زبانی ساده توضیح داده است.

عملکرد بسیاری از سازمان ها به گونه ای است که گویی در شرایط بسیار بدی به سر می برند. ممکن است گهگاه روزنه ای از امید پیدا گردد و اوضاع را کمی مساعدتر کند، ولی غالباً این سازمان ها با همان مسائل همیشگی دست به گریبان اند؛ مسائلی از قبیل کمبود وقت برای پاسخگویی به مشتریان، تأخیر در تحویل کالا به مشتری، مسائلی در رابطه با کیفیت محصول، وجود تأمین نمایندگان مواد اوّلیه غیر قابل اعتماد، تأخیر در رساندن محصولات تازه به بازار. بعلاوه این سازمان ها به سبب انجام بعضی اشتباهات، دوباره کاری ها، روش های ناکارآمد و عدم همکاری بین واحدها، هزینه های بالایی دارند.

متأسفانه بسیاری از افراد و سازمان ها، به این مسائل اهمیت نداده و نسبت به آن ها عکس العملی نشان نمی دهند. آن ها گمان می نمایند که صرف بیست و پنج درصد از وقتشان به صورت پیوسته، برای دوباره کاری و آنالیز نتایج کارهای قبلی، که در ابتدا به شکل صحیح انجام نگرفته اند، بخشی از وظایف شغلی آن هاست.

خوشبختانه راه حلی وجود دارد که بهبود مستمر نامیده می گردد. بهبود مستمر روشی است که با به کارگیری آن همه افراد در حل مسائل، به صورت عملی و در نتیجه دستیابی به فرصت های پیش رو دخیل هستند تا از این طریق بتوان جریان کار را به صورت مداوم بهبود بخشید.

این کتاب به شما یاری می نماید تا بتوانید:

- 22 روش حل مسئله را یاد بگیرید.

- چگونگی جلب رضایت مشتریان را یاد بگیرید.

- فرصت ها و تهدیدهای محیطی را شناسایی کنید.

- با روش های کاهش هزینه و افزایش سودآوری آشنا شوید.

- چگونگی بهره گیری از محصولات تازه و با اهمیت را فرا بگیرید.

- نظام باورها و شیوه تفکر خود را نسبت به امور اجرایی در کارهای تولیدی و گروهی تغییر دهید.

-با چگونگی اجرای گام به گام فرایند تغییر در سازمانتان و مقابله با مقاومت کارکنان در برابر تغییر آشنا شوید.

- چگونگی رفتار با کارکنان را به منظور بهره برداری هر چه بهتر از توانایی های آن ها در راستای بهبود سازمان یاد بگیرید.

همه سازمان ها، کارخانجات، کارهای گروهی، کارآفرینان، واحدهای تولیدی، کسب و کارهای کوچک و عظیم و... می توانند از این کتاب به برترین نحو استفاده نمایند.

در بخشی از کتاب بهبود مستمر در کسب و کار می خوانیم:

فِرگ مکثی کرد و سپس خطاب به مُو گفت:

- به این موضوع جالب، توّجه داشته باشید؛ من طی صحبت با افرادی که در این زمینه پیروز شده اند متوّجه شدم که آن ها نه تنها برای اجرای این روش هزینه نمی نمایند، بلکه به وسیله روش بهبود مستمر عایدی کسب می نمایند. بدین صورت که در ازای هر یک دلاری که هزینه می گردد، پنج دلار عایدی به دست می آید. منظور من از هزینه، پول هایی است که خرج می گردد و نه وقت کارکنان که آن را برای انجام وظایف و کارهای معمول خود صرف می نمایند.

تا به حال با افرادی صحبت نموده ام، تنها تعداد خیلی کمی از آن ها استخدام مازاد بر احتیاج داشته اند و یا جهت جبران زمان صرف شده برای روش بهبود مستمر، ساعات اضافه کاری در نظر گرفته اند. بعلاوه، هیچ گونه مخارج سنگینی که به طور کامل نتواند به سرمایه اصلی شرکت بازگردد، نداشته اند. شخصی تمامی موارد ذکر شده را به خوبی خلاصه نموده است: به جای استفاده مطلق از دسته چکی که در اختیار دارید، سعی کنید توانمندی های خود را به کار بندید.

کارل - آنچه که من از صحبت های فِرگ متوجه شدم، این است که باید بیشتر در این زمینه بحث و گفت وگو کنیم، ما دو انتخاب پیش رو داریم. می توانیم با روش بهبود مستمر جلو برویم و من مسئول اجرای پانزده بخش این روش در کل سازمان باشم، یا این که می توانیم همانند گذشته پله پله یا طرح به طرح جلو برویم، تا این که زمان مناسب برای اجرای روش بهبود مستمر در سازمان فرا برسد. آخرین خواسته من، تشکیل انجمنی برای اجرای این روش در سازمان است که البته دردسرهایی هم در پی دارد.

کتاب بهبود مستمر در کسب و کار (راهنمای پیشرفت سازمان در 24 ماه) در قطع وزیری با 255 صفحه و قیمت 80 هزار تومان منتشر شده، گفتنی است نسخه الکترونیکی آن هم در کتابراه و طاقچه در دسترس علاقه مندان واقع شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب بهبود مستمر در کسب و کار منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب بهبود مستمر در کسب و کار منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید